woensdag 18 juni 2014

Voetversiering is af!

barefoot, sandals, voetversiering, catania, rood, haken
Dit zijn ze dan: de barefoot sandals, versiering voor je blote voeten. Eerder liet ik al zien hoe dit haakwerkje vorderde, en nu zijn ze af! Inmiddels heb ik ze afgeleverd bij de buurvrouw, die ze waarschijnlijk op dit moment in Portugal draagt op het strand of bij het zwembad. Ik maakte de voetversiering met Catania (100% katoen) en haaknaald 2,5 mm.

Loop jij vaak op blote voeten en wil je ook zoiets moois haken voor je voeten? Kijk dan voor het Engelstalige patroon op Gleeful Things. Ik heb contact gezocht met de eigenaresse van deze website, om te vragen of ik het patroon mag vertalen naar het Nederlands. Helaas geeft ze hier geen toestemming voor.

Catania, katoen, barefoot sandals, voetversiering, haken


Op de website van Jessica Tromp vind je veel verschillende patronen voor het haken van een soortgelijke driehoek. Met deze diagrammen kan je ook een heel eind komen. Of gebruik het Nederlandse, uitgeschreven patroon van RicCreaties. Voor de lus om de teen haakte ik 20 lossen. En de bandjes voor je enkels kan je zo lang maken als je wilt! De mijne werden zo'n 65 cm, dan kan je ze een paar keer om je enkel slaan.

TIP: maak de driehoek niet veel breder dan je enkel. Als de driehoek te breed is, blijft de driehoek niet plat op je voet liggen als je de bandjes om je enkel knoopt.


Veel haakplezier!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Vera, via google kwam ik op je blog. Leuke blog he je, met leuke gehaakte dingen, je brengt me weer op ideetjes :) Ik ga je volgen.
    Ik moet m'n eigen blog ook maar eens gaan updaten met m'n gemaakte spullen, loop ver achter haha

    grtzz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Bedankt voor je reactie, altijd leuk om te horen dat mijn blog gewaardeerd wordt! Ik ga binnenkort ook een kijkje nemen op jouw blog, ben benieuwd naar jouw projecten!

    BeantwoordenVerwijderen