dinsdag 3 juni 2014

'Haakvakantie'

Bianca, Wibra, acryl, haken, omslagdoek, south bay

Nu ik een week vrij heb, kan ik alle tijd nemen om te haken. En dat doe ik ook schaamteloos :-) Vanochtend was ik nog bij de Wibra om te kijken of ze nog wat mooie bolletjes garen hadden liggen en eindelijk hadden ze weer de gemĂȘleerde Bianca. Ik vind het wel jammer dat het 100% acryl is, maar de kleur vond ik te mooi om te laten liggen... Ik weet nog niet zo goed wat ik ermee ga maken, ik denk een omslagdoek voor mezelf (nadat ik er al een voor mijn moeder maakte).

Vorige week, als voorbereiding op mijn 'haakvakantie', kocht ik voor het eerst een haaktijdschrift, Sandra Haaktrends. Ik moet zeggen dat ik daar voorheen nooit echt enthousiast over was, alleen de cover straalt al een berg oubolligheid uit die ervoor zorgt dat ik meteen doorloop als ik 'm in de schappen zie liggen. Maar goed, dit keer zag ik dat er allemaal patronen in stonden met zomerse tops, truitjes, tunieken en rokjes. Toch maar een exemplaar mee naar huis genomen, want er staan leuke modellen in. Tot nu toe is het me nog niet gelukt om een kledingstuk goed en passend te haken (een truitje voor mijn neefje ligt nog in stukken in mijn haakmand... daar moet ik ook nog eens wat mee). Met kleding vind ik het altijd zo lastig dat de verhoudingen goed moeten kloppen. Precies het goede garen, precies de goede haaknaald. Pff, en dan niet te strak of te los haken! Maar goed, voor een zomers truitje ga ik misschien toch weer een poging wagen.

Haken, tijdschrift, haaktrends, Sandra, patronen, modellen, zomer

Ondertussen werk ik aan wel 5 projecten... De zesde heb ik net afgerond (binnenkort volgen de foto's op m'n blog). Je vraagt je vast af of ik zelf nog weet waar ik allemaal mee bezig ben. Gelukkig heb ik daarvoor tegenwoordig een handig schriftje, zodat ik precies weet welke haaknaald en garen ik gebruik, en ook hou ik daarin bij op welke manier ik afwijk van het patroon. Zo kan ik nog eens een tweede keer een muts maken, of slofjes. Vooral nu ik een blog heb, is het superhandig dat ik nog eens kan terugkijken hoe ik iets gehaakt heb.

Tuin, lavendel, clematis, spaanse margriet, campanula

Maar naast al het haakwerk werkte ik gisteren ook nog in de tuin, want er waren wat plantjes dood. Ik heb even nieuwe gekocht en ze staan nu alweer in de volle grond. Daar knapt de tuin meteen weer van op!

Al met al ben ik lekker bezig tijdens mijn vakantie. Ik geniet er volop van, zeker nu het zonnetje zo lekker schijnt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten