maandag 26 mei 2014

South Bay omslagdoek voor m'n moeder

south bay, scheepjes softfun, omslagdoek, cadeau, haken, wit

Zoals jullie eerder al hebben gelezen, maakte ik voor m'n moeder een omslagdoek. Ze koos zelf de kleur en het patroon, maar uiteindelijk lukte het me niet om het patroon mooi te haken. Lees er meer over in mijn blogpost hier. Uiteindelijk heb ik voor het South Bay patroon gekozen. En deze is aardig gelukt, al zeg ik het zelf! :-)
Dit haakpatroon is vrij eenvoudig te volgen, je moet alleen even snappen hoe het werkt. Ik zie het als een luchtige 'basistoer' en een arbeidsintensieve 'opvultoer', 2 toeren die je telkens herhaalt. Een Nederlandse vertaling en het diagram vond ik op de site Bij Saar en Mien.

south bay, scheepjes softfun, omslagdoek, cadeau, haken, witVoor deze omslagdoek gebruikte ik zes bollen Scheepjes Softfun in de kleur wit en haaknaald 5 mm. De afmeting is 180 cm (lange zijde) bij 80 cm (vanaf het midden van de lange zijde tot de punt). In totaal haakte ik 48 toeren... Pff ik ben wel blij dat dit projectje af is! Gaandeweg wordt het patroon een beetje saai, maar het resultaat maakt een hoop goed :-). Ohja en de lange zijde werkte ik af met halve stokjes: 3 in elke zijkant van het stokje en 5 in elke open ruimte.

south bay, scheepjes softfun, omslagdoek, cadeau, haken, wit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten