zaterdag 19 april 2014

Colsjaal met de harlekijnsteek (Catherine Wheel)

























Via Pinterest kwam ik een mooie foto tegen van een grijze rondgehaakte sjaal. Met daarbij het patroon om 'm zelf te maken. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik toen nog geen idee had welke steek hier te zien was, maar het leek me een mooie sjaal om zelf te maken. De foto plaatste ik op mijn prikbord met haakthema en keek er een paar maanden niet naar om. Toen ik afgelopen winter op zoek was naar een patroon voor een zelfgemaakte sjaal, kwam ik weer terug bij deze foto. Toch maar eens proberen...



Met roze acryl (met een behoorlijke dikte!) van de Wibra ging ik aan de slag. Het patroon bleek een variant te zijn van de Catherine Wheel steek. Dat er verschillende soorten van deze harlekijnsteek zijn, liet Mirte van handwerkles.nl al zien (de derde variant heb ik gebruikt). Dit schijnt een moeilijke steek te zijn, als ik de ervaringen mag geloven van de leden in de Facebookgroep die de Crochet Along deken haken. Maar goed, ik haak niet zomaar af! Eerst maar eens proberen...


En het lukt! Ik hoefde het niet tien keer uit te halen, het is een leuke steek, wel even opletten en goed tellen. En wat is het eindresultaat leuk geworden. Zie je hoe je van een simpele draad een heerlijke wegkruipsjaal kunt maken? Hij voelt ook heerlijk! Alleen wordt hij wel erg dik als ik 'm dubbel om m'n nek doe... Dat is dan weer een beetje jammer. Hij ligt nu in m'n haakmandje te wachten tot de volgende winter, misschien kan ik 'm dan nog eens proberen.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten